18 май, 2010

”Дойче веле”: Българите - децa на мола


Дойде ерата на една нова култура - Молът. В целия му блясък, лукс, съвършенството към което българите са се стремили през последните 20 години, символът на истинската промяна. Истинският преход е най-сетне тук. Това, което гледахме по лъскавите чужди сериали още преди да го имаме. Само тези от нас, които попътуваха го виждаха в големите европейски градове, но не беше нещо наше.

И сега, когато дойде, ние си го направихме наше, следваме го неотлъчно, искаме го и го поставяме на пиедестал. Или не. Но сме там всеки ден - там ядем, пазаруваме, разхождаме децата си, пием кафе, срещаме се с приятели. Толкова е хубав, лъскав и блестящ, че как да не искаш да си част от тази идилия. Маркови дрешки по витрините, красиви момичета на високи токчета, McDonalds, Subway, KFC - най-лесното за хапване след работа, Wi-Fi навсякъде, че да си провериш facebook-a от мобилния телефон или лаптоп... Така добре се вписахме в съвременния свят, че за по-малко от година Молът стана непосредствена част от нашето ежедневие.

Дори най-качествената българска филмова продукция от години насам посвещава сюжета си на него. Тя твърди, че отразява българската действителност и го е знаела още с първите снимки. И тя е такава лъскава, хубава, луксозна - изглежда не по-зле от Gossip girl или друг американски сериал.

Това е действителността, а ние си мислим, че сме в криза. Take it or leave it...

1 коментар:

  1. МОЛ = 42 кв.км . 3 квадрата = 126 ккм - площ на жилищната зона на град за 190 080 жители

    Мо = 42 кв.км = Молибден - химичен ел. №42
    Л = 3 = Литий - хим.ел. №3

    За повече подробности виж :
    http://Liliyanaandreeba.blogspot.com
    http://topbloglog.com/category/Поезия

    ОтговорИзтриване